Kun sosiaalisen median joulukalenterisi tavoite ja kohderyhmät ovat selvillä, mietitään sisältö. Vinkkejä hyvään sisältöön oli edellisessä postauksessa mutta seuraavaksi muutama esimerkki teemasta jolla sisältöä voi toteuttaa.

YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN JA ASIAKKAIDEN ESITTELYT

Mikäli yrityksenne on taivaltanut uraa jo jonkin aikaa, voi teiltä löytyä mukava joukko asiakkaita sekä yhteistyökumppaneita esiteltäväksi kahdenkymmenenneljän luukun verran.

Tällainen malli sopii erinomaisesti myös tapahtumajärjestäjille, urheiluseuroille sekä yhdistyksille, jotka tekevät tiivistä yhteistyötä eri toimijoiden kanssa.

Vaikka urheiluseura olisi järjestänyt vain yhden tapahtuman/kilpailun vuoden aikana, voi kiitoksena vielä näin vuoden loppuun nostaa esille tekemässä mukana olleita kuten myös esimerkiksi toimihenkilöitä.

  • Tägäile ja merkkaa henkilöt sekä yritykset joita esittelet. Näin sinut löytävät myös heitä somessa seuraavat ihmiset
  • Valitse hyvät hahstagit. Esimerkiksi Instagramissa tilien lisäksi voi seurata hahstageja. Näin uudetkin henkilöt voivat bongata juuri teidän tilinne somesta. Muista käyttää kuitenkin relevantteja hahstageja mutta mielikuvitusta käyttäen teemaan voi sopia esimerkiksi yksinkertaiset #kiitos tai merkkaamalla kaupunki jossa vaikutat
  • Nostamalla toista yritystä/yhdistystä/seuraa tms. esille, teet palveluksen myös heille antamalla pienen palstan markkinoinnissa. Tämä vahvistaa myös suhteitanne asiakkaan/yhteistyökumppanin kanssa.

Huomenna tapetilla valtavaa suosiota nauttivat, arvontoja sisältävät joulukalenterit ja se, ovatko ne kaikille kuitenkaan se toteutustavoista paras…