Hevoset-messut eli ”Hevosmessut” on Suomen suurin hevosalan messutapahtuma, keräten huhtikuussa 2019 paikalle 17 000 kävijää kahden päivän aikana. Suuren yleisömäärän myötä tarjoutuu myös näytteilleasettajille erinomainen tapa kasvattaa tunnettuutta, myyntiä sekä verkostoitua. Tähän lähti tänä vuonna myös Suomen Hevosfysio, joka halusi myös uudistaa markkinointimateriaalinsa tuleville messuille.

Koko projekti aloitettiin logosta, sillä vanha logo piti päivittää sekä muuttaa vektorimuotoon, jotta sen monipuolinen käyttö olisi helpompaa ja mahdollista painattaa myös vaatteisiin. Muutaman uudenlaisen ehdotuksen jälkeen päädyimme päivittämään vanhan logon hevosta.

Uutta logoa hyödyntäen tehtiin vielä kaksipuoliset flyerit, roll-up, lahjakortit sekä käyntikortit. Painotalo näille löytyi Tampereelta, joten koko projektista yhdistelmä tuli kahden Tamperelaistuneen Oululaisen ideointia ja Tamperelaista toteutusta.

Koko projektin aikana koen hyötyä siitä, että itselläni on niin vahva hevostausta. Näin ollen puhuimme Piian kanssa helposti ”samaa kieltä” ajatuksia vaihtaessa, sillä toiveissa oli tuoda esille tavoitteet terveistä ja hyvinvoivista hevosista.

Myös kuvat materiaaleihin löytyivät omasta kuvapankistani ja kuviin valikoituivat sekä voimakkaan kenttähevosen jalat että tyytyväinen western-hevonen.